Sotsiaalteenuste taotlemine, osutamine, rahastamine
Info tel 5302 7280 (Anne Klettenberg) või 5806 3455 (Irina Karotam)
Teenuse taotlemine
Teenuse saamiseks esitab isik või tema esindaja linnavalitsusele taotluse ning muud tõendid ja dokumendid, mis on vajalikud teenuse saamise õiguse väljaselgitamiseks.
Väljaspool kodu osutava üldhooldusteenuse taotlus peab sisaldama:
1) taotleja kinnitust teenuse eest tasumise kohta Loksa linna sotsiaalteenuste osutamise korra § 6 lõikes 21 ja § 8 nimetatud määral (Vt SIIT);
2) andmeid kinnis- ja vallasvara kohta;
3) ülalpidamiskohustuslas(t)e olemasolul nende nimed ja kontaktandmed. Ülalpidamiskohuslane on perekonnaseadusest tulenevalt abivajaja isiku täisealised esimese astme ülenejad (vanemad) ja alanejad (lapsed) sugulased. Ülalpidamiskohustust ei mõjuta muudatused hooldusõiguses.
Väljaspool kodu osutava üldhooldusteenuse taotlusele lisatakse:
1) taotleja sissetulekut ja varalist seisu kirjeldavad dokumendid;
2) tervislikku seisundit ja hooldusvajadust tõendavad dokumendid;
3) varalist seisu (mh pangakontode(de) jääki) kirjeldavad dokumendid.
Isiku abivajadusest teada saamisel teisiti, kui isikult endalt, võib linnavalitsus algatada teenuse vajaduse hindamise isiku teavitamisega ja jätkata menetlust isiku nõusolekul.
Linnavalitsusel on vajaduse korral õigus nõuda taotlejalt täiendavaid andmeid ja dokumente.
Abivajaduse hindamine ja otsuse tegemine
Linnavalitsuse sotsiaaltöötajad selgitavad sotsiaalteenuste vajaduse hindamise käigus välja isiku abivajaduse, lähtudes terviklikust lähenemisest isiku abivajadusele ning võttes arvesse tema toimetulekut ja ühiskonnaelus osalemist mõjutavaid tegureid, sh isiku personaalse tegevusvõimega ning füüsilise ja sotsiaalse elukeskkonnaga seonduvaid asjaolusid.
Väljaspool kodu osutatava üldhooldusteenuse taotluse menetlemisel linnavalitsuse sotsiaaltöötaja selgitab välja:
1) teenuse saaja ülalpidamiskohuslaste (nende olemasolul) soovi ja võimalust tasuda hoolduskulusid, mis ületavad linnavalitsuse poolt kehtestatud hoolduskulude piirmäära ning teenuse saaja eest täiendavat hüvitist;
2) esitatud dokumentide alusel, kui suures osas on taotleja ja soovi avaldanud ülalpidamiskohuslane(sed) võimelised teenuse eest tasuma hoolduskulusid, mis ületavad linnavalitsuse poolt kehtestatud hoolsuskulude piirmäära ning teenuse saaja eest täiendavat hüvitist kahjustamata enese tavapärast ülalpidamist;
3) linna eelarvest makstava osa suuruse teenuse eest;
4) teenuse osutaja ja hinna. Teenuse osutaja valikul arvestatakse võimaluse piires isiku enda ja tema lähedaste soovidega, arvestades soodsamat hinda.
Teenuse osutamise või sellest keeldumise otsustab:
1) sotsiaaltöötaja ettepanekul linnavalitsus korraldusega kümne tööpäeva jooksul nõuetekohase taotluse saabumise päevast - koduteenuse, väljaspool kodu osutatava üldhooldusteenuse, tugiisikuteenuse, täisealise isiku hoolduse, isikliku abistaja teenuse, eluruumi tagamise, lapsehoiuteenuse, asendushooldusteenuse ja määruse § 2 lõikes 2 nimetatud muu teenuse korral;
2) sotsiaaltöötaja varjupaigateenuse, turvakoduteenuse, sotsiaaltransporditeenuse, võlanõustamisteenuse, järelhooldusteenuse ja vältimatu abi korral.
Teenuse osutamisest võib keelduda juhul, kui esineb vähemalt üks järgmistest asjaoludest:
1) teenuse vajadus puudub või on seda võimalik või otstarbekas katta muude teenuste või muu abiga;
2) linnavalitsusele ei ole esitatud kõiki teadaolevaid tõeseid ja täielikke andmeid, dokumente ja muid tõendeid, mis on vajalikud teenuse määramise otsuse tegemiseks;
3) taotleja ei võimalda teenuse vajadust hinnata;
4) teenuse saaja käitumine (agressiivsus, ebaviisakas käitumine, alkoholi või narkootiliste ainete kuritarvitamine vms) või teenuse saaja isikust tulenev muu objektiivne põhjus (nt tervislik seisund) muudab teenuse osutamise võimatuks.
Teenuse osutamiseks vajalikud toimingud määratakse kindlaks enne teenuse osutamise alustamist ja nimetatakse teenuse osutamise haldusaktis või halduslepingus.
Teenuse osutamise lõpetamine
Teenuse osutamise võib lõpetada, kui teenuse saaja:
1) on esitanud valeandmeid;
2) on rikkunud teenuse saamiseks kehtestatud nõudeid (nt sisekord, leping vm);
3) ei ole mõistliku aja jooksul teavitanud linnavalitsust teenuse saamise õigust ja teenuse määramist mõjutavatest asjaoludest või nende muutumisest;
4) ei ole kasutanud määratud abi sihipäraselt;
5) abivajadus on ära langenud;
6) on asunud elama teise omavalitsusüksusesse;
7) on asunud teisele teenusele, mis katab tema abivajaduse;
8) ei soovi enam teenust.
Tasu teenuse eest
Teenuse osutamise eest võib võtta tasu määruses sätestatud juhtudel.
Linnavalitsuse poolt osutatava teenuse eest võetava tasu suuruse kehtestab linnavalitsus korraldusega.
Väljaspool kodu osutatava üldhooldusteenuse rahastamine on välja toodud Loksa linna sotsiaalteenuste osutamise korras § 8 (Vt SIIT)
(3) Teenuse saajalt võetava tasu suurus oleneb teenuse mahust, teenuse maksumusest ning teenust saava isiku ja tema perekonna majanduslikust olukorrast.
(4) Kui teenuse saajalt võetava tasu suurus ei kata teenuse kogumaksumust, kaetakse puuduolev osa linnaeelarvelistest vahenditest.
(5) Linnavalitsusel on õigus põhjendatud otsusega vabastada isik täielikult või osaliselt teenuse eest tasumisest, arvestades teenust saava isiku sissetulekuid, ülalpidamiskohustusega isikute olemasolu ja nende sissetulekuid, isikule kuuluvat kinnisvara, teenuse kasutamise põhjust ning muid juhtumiga seotud asjaolusid.
Loksa linna sotsiaalteenused:
Väljaspool kodu osutatav üldhooldusteenus
Eluruumi tagamine
Võlanõustamisteenus
Lapsehoiuteenus
Asendushooldusteenus
Järelhooldusteenus
Vältimatu sotsiaalabi